Obor cestovní ruch | 65-43-N/01

Studijní obor je koncipován pro přípravu odborníků do oblasti cestovního ruchu, která si nárokuje pracovníky s vyspělým jazykovým projevem, kultivovaným vystupováním a psychickou vyzrálostí, širokým a komplexním společenskovědním přehledem a vysokou odbornou kvalifikací, která jim umožňuje pružně se adaptovat v konkrétních podmínkách praxe. Tomuto cíli odpovídá i pojetí vzdělávání, v němž je kladen důraz nejen na osvojení potřebných vědomostí, dovedností a konkrétních náročných praktických činností, ale i na rozvoj ekonomického myšlení a etického obchodně-podnikatelského jednání absolventů studijního oboru CR.

Absolvent vyšší odborné školy daného oboru se vyznačuje širokým všeobecným vzděláním a komplexním odborným vzděláním – jak teoretickým, tak praktickým. Uplatní se zejména v manažerských funkcích a podnicích cestovního ruchu všech právních forem a službových oborech na tuto oblast navazujících.

Délka studia: 3 roky
Předpoklady přijetí: získání úplného středního vzdělání
Způsob ukončení školy: absolutorium
Poskytované vzdělání: vyšší odborné (DiS.)

Specializace 1: průvodce cestovního ruchu
Specializace 2: samostatný pracovník cestovní kanceláře

Přijímací řízení

Termíny:

  • ve školním roce 2024/2025 nebude tento obor otevřen

Povinné vyučovací předměty

  • Anglický jazyk
  • Kapitoly z kultury a literatury zemí AJ
  • Obchodní angličtina
  • Cizí jazyk 2 (RJ, NJ, FJ, ŠJ)
  • Teorie a technika cestovního ruchu
  • Ekonomika CR a práce CK
  • Základy účetnictví
  • Mikroekonomie
  • Makroekonomie
  • Marketing pro cestovní ruch
  • Management pro cestovní ruch
  • Psychologie
  • Informační systémy cestovního ruchu
  • Geografie cestovního ruchu
  • Dějiny kultury a umění pro CR
  • Kulturní a přírodní dědictví ČR
  • Metodika práce průvodce CR
  • Právo
  • Seminář k absolventské práci
  • Odborná praxe v CR

Volitelné předměty

  • Cizí jazyk 3 (RJ, NJ, FJ, ŠJ)
  • Konverzace v cizím jazyce (RJ, NJ, FJ, ŠJ, AJ)
  • Ekologie
  • Aplikované informační technologie
  • Etika a kultura podnikání
  • Tvorba produktu v CR
  • Komunikace mezi kulturami
  • Psychologie
  • Korespondence